REKLAMAČNÍ ŘÁD
Reklamační řád společnosti INTERPROMOTION, s. r. o.,
areál Svit – Rybníky, budova 294, 760 01 ZLÍN,
IČ: 26266253, zapsané v Obchodním rejstříku KOS v Brně, oddíl: C, vložka 40927
Úvodní ustanovení
Tento reklamační řád upravuje vzájemná práva a povinnosti
smluvních stran při uplatňování a vyřizování reklamací a provádění záručních
a pozáručních oprav.
Pro účely tohoto reklamačního řádu se rozumí:
1. Zákazníkem se rozumí fyzická osoba nebo právnická osoba označená na faktuře
a dodacím listě jako odběratel.
2. Výrobkem či zbožím se rozumí jakýkoliv výrobek dodaný společností INTERPROMOTION
na základě uzavřené kupní smlouvy, který byl řádně dodán zákazníkovi.
3. Přiměřenou slevou se rozumí sleva, která percentuálně odpovídá snížení
užitné hodnoty výrobku v důsledku vady.
4. Základní podmínkou pro uplatnění reklamace je předložení relevantního dokladu
o koupi a převzetí zboží, tj. faktury nebo dodacího listu, které slouží současně
jako záruční doklad.
5. Souhlas se záručními podmínkami stvrzuje zákazník podpisem dodacího listu
(dopravní listiny dopravci) při převzetí zboží. Pokud si zboží neodebírá osobně,
tak se rozumí převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá od dopravce.
Nárok na uplatnění reklamace
1. Odběratel je povinen zajistit kontrolu zboží co
nejdříve po jeho převzetí. Jestliže tak neučiní, může uplatnit nároky z vad
zjištěných při této prohlídce, jen když prokáže, že tyto vady mělo zboží již
v době jeho převzetí.
2. Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady výrobků nebo jiné vady, pokud
nebyly způsobeny neodborným nebo nešetrným zacházením, použitím výrobku v
rozporu s jeho účelem nebo návodem k obsluze, mechanickým poškozením, opotřebením
nebo působením jiných nestandardních jevů.
3. Zákazník nemá nárok na reklamaci výrobku vyrobeného podle schválené technické
dokumentace či schváleného vzorku, který má vady konstrukčního charakteru.
4. Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:
a) ztrátou dokladů,
b) vypršela-li u reklamovaného zboží dnem uplatnění reklamace záruční doba,
c) mechanickým poškozením zboží,
d) elektrickým poškozením výrobku způsobeným vnějším zkratem či jiným nevhodným
zacházením s výrobkem,
e) poškozením výrobku při přepravě,
f) používáním výrobku v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností,
vlhkostí, chemickými
a mechanickými vlivy účelu jeho použití,
g) neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbání péče o výrobek,
h) výrobek byl poškozen nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu
s podmínkami uvedenými v dokumentaci a normách nebo všeobecnými zásadami,
i) výrobek byl poškozen živly (vyšší mocí).
5. Zákazník nemá právo uplatnit záruku na vady, o kterých
byl ze strany INTERPROMOTION v čase objednávky či dodání zboží písemně upozorněn
a s uvedenou vadou zboží přijal podpisem dodacího listu.
Délka záruky
1. INTERPROMOTION, ve smyslu platných zákonů, poskytuje
na výrobky záruku 24 měsíců, není-li pro konkrétní výrobky stanovena záruční
doba v jiné délce.
2. Záruční doba začíná běžet dnem dodání zboží a prodlužuje se o dobu, po
kterou byl výrobek v záruční opravě.
3. V případě výměny zboží za nový se případné další reklamace uplatňují na
základě původní faktury či dodacího listu.
Ceník oprav
1. Veškeré uznané záruční opravy jsou poskytovány zdarma.
2. V případě neoprávněné reklamace budou zákazníkovi účtovány veškeré náklady
spojené s posouzením oprávněnosti a opravou výrobku a jeho dopravou k zákazníkovi,
popř. cestovní náklady související s vyřízením reklamace na místě samém.
Způsob provedení reklamace
1. V případě reklamace je kupující povinen uvést číslo
faktury či objednávky, které se reklamované zboží týká a co nejvýstižnější
popsat závadu a její projevy. Reklamaci doručí zákazník písemně, faxem nebo
e-mailem.
2. INTERPROMOTION si vyhrazuje právo určit způsob a místo vyřízení reklamace
do 3 dnů od obdržení reklamace od zákazníka. Zákazník není oprávněn bez předcházejícího
souhlasu zaslat zboží na reklamaci do sídla INTERPROMOTION.
3. V případě přepravy musí být reklamované zboží ve vhodném obalu, aby nedošlo
k jeho poškození při přepravě a manipulaci.
4. O reklamaci INTERPROMOTION rozhodne nejpozději do 30 pracovní dnů od doručení
reklamovaného zboží, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak. Do této lhůty
se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku, potřebná k odbornému posouzení
vady. Veškeré informace o průběhu reklamačního řízení budou poskytovány zákazníkovi
e-mailem nebo faxem.
5. INTERPROMOTION se zavazuje vyřídit uznanou reklamaci ve výše uvedené době
následujícím způsobem:
a) jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má zákazník
právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna,
a INTERPROMOTION je povinen vadu odstranit způsobem a v místě dle svého
uvážení,
b) jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby výrobek
mohl být řádně užíván, má zákazník právo na výměnu výrobku za bezvadný,
funkční, se stejnými nebo lepšími technickými parametry. V případě, že nemůže
prodávající provést výměnu výrobku za jiný, uzavře reklamaci vystavením
dobropisu na vadnou výrobek. Případná výměna zboží či vystavení dobropisu
se týká pouze vadného výrobku, ne celé dodávky zboží,
c) jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která nebrání řádnému užívání
výrobku, odstraní INTERPROMOTION uvedenou vadu způsobem dle svého uvážení,
nebo poskytne zákazníkovi přiměřenou slevu z kupní ceny.
6. Pokud bude reklamace uznaná jako neoprávněná či
neuznaná, má INTERPROMOTION nárok na úhradu veškerých vynaložených nákladů
na její vyřízení včetně nákladů na dopravu a pracovní sílu.
Právní vztahy, které nejsou upraveny těmito Podmínkami
se řídí příslušnými ustanoveními Obchodního zákoníku v platném znění.
Ve Zlíně dne 1. 1. 2005
Nataša Dostálová
jednatel společnosti